Моя стежина у житті

 Моя стежина у житті


     Щоранку я йду до школи. Вона не лише місце моєї роботи, вона другий дім, в якому теж є свої радості, турботи й проблеми
   Існує безліч професій. Не буду поділяти їх на головні і другорядні. Вони всі важливі. Та серед всіх професій є особлива і відповідальна учитель. Я учитель початкових класів. Перший учительЧи, як іще кажуть, друга мама. Як це звучить почесно і ласкаво!Але,водночас, як відповідально бути першим учителем. Адже мені довірили батьки найдорожче, що у них є, - своїх дітей. І від мене, першого вчителя, залежить, як складеться шкільне життя дитини. Тільки повага і довіра, щира любов до дітей можуть створити атмосферу взаєморозуміння, побачити в кожній дитині особистість. Ще Сократ більше двох тисяч років тому писав: « В кожній людині -  сонце, тільки дайте йому світити». Кредо означає «вірю». В що я вірю? Я вірю,  що кожна дитина талановита. Талановита по-своєму. Моє завдання,як учителя,- виявити унікальний потенціал кожного учня, допомогти дитині проявити свої кращі якості, розкрити себе. Саме тому провідною ідеєю мого  педагогічного  досвіду є вибір найбільш ефективних технологій, засобів і форм організації спільної діяльності вчителя та учня. Використання ігрових та інноваційних технологій – ефективний спосіб зацікавити учнів. Доводиться,звичайно, багато вивчити, підготувати. Але,бачачи результат, не шкода ні часу, ні сил. А  вдячні, захоплені  погляди школярів – справжня нагорода за працю. Дуже хочеться, щоб мої школярі вміли радіти, співпереживати, дружити і вірити  у свої сили, завжди вибирали правильні життєві рішення.
  Щодня  я відкриваю двері класу,і до мене спрямовуються  погляди моїх учнів,їх світлі, ясні оченята – допитливі, добрі,оцінюючі кожен мій крок. Вони багато чого чекають від мене. Я дарую для них щастя відкриттів і спілкування, бо я - учитель, який має допомагати дітям у всьому. Я разом із ними роблю відкриття, разом із ними роблю перші кроки не тільки у світ знань, але і в реальний світ,  у свій світ, у своє життя.

Так приємно гордитись своїми учнями, які отримують маленькі перемоги на кожному уроці, коли без помилок пишуть диктанти, з легкістю орієнтуються в складному матеріалі, не бояться творити і помилятись. І важко виразити словами відчуття захоплення, коли бачиш сяючі оченята  дітей і не можеш вибратись із тісного кола дітей, бажаючих щось запитати, про щось розповісти, просто постояти поруч. Саме в ці хвилини починаєш відчувати, що ти потрібна дітям, що вони від тебе чекають теплого  слова , похвали, щоб посміхнутись у відповідь своєю дитячою посмішкою. Заради таких миттєвостей варто жити, адже саме в такі хвилини в мене співає, радіє душа. Чи не щастя це?
 Змінюються діти,змінююсь і я разом з ними. Мені подобається роздумувати про світ очима дітей. Знаходити в цьому радість та насолоду. Думати про своїх школярів. Співпереживати їхнім успіхам та невдачам. Нести відповідальність за них. Любити… Так, для мене «учитель» - не професія, не суспільне положення, не хобі, не робота… Для мене бути учителем – це значить жити і бути щасливим.
« Робота – моя найперша насолода», - стверджував Моцарт Вольфганг Амадей. Тож будемо насолоджуватись нею, володіючи великою силою кожного учня -  їхніми серцями.
Я люблю свою професію і дуже рада, що доля дала мені можливість називатись цим непростим, але прекрасним словом     « Учитель».
Минають дні, роки. Змінюються часи, але не змінюється моє педагогічне кредо:
«Учитель – скрипаль дитячих сердець: як поведе смичком, таку мелодію почує».
-         учневі потрібно віддавати не тільки деяку суму знань, але і частинку своєї душі;
-         повага між учителем і учнем повинна бути взаємною;
-         « поганий» учень не є погана людина;
-         учитель лише тоді зможе навчити чомусь дітей, коли він любить їх і свій предмет.


Завтра буде новий  шкільний день. Завтра на мене знову будуть дивитись очі. Очі моїх школярів. Я щодня спішу на зустріч зі своїми малюками.